Biznes

Jak wybrać najlepszego franczyzodawcę?

Jak wybrać najlepszego franczyzodawcę?

Decydując się na rozpoczęcie biznesu franczyzowego trzeba ustalić, którego franczyzodawcę wybrać, aby prowadzona działalność była korzystna. Przeprowadzając rekonesans na rynku franczyzowym trzeba zwrócić uwagę na najważniejsze oznaki, które podpowiedzą czy dana franczyza będzie opłacalna. Podstawa wyboru powinna opierać się na szerokiej sieci udanych przedsiębiorstw.

Jak wybrać najlepszego franczyzodawcę?

Jeśli wybrana franczyza posiada dużo punktów i wszystkie one się rozwijają, to firma ma przyszłość. Najlepiej byłoby, gdyby franczyzodawca nie był nowicjuszem, ale długo działającym przedsiębiorstwem, ponieważ w przeciwnym razie istnieje ryzyko podjęcia współpracy z firmą, która sprzedaje franchising w celu pokrycia własnych wydatków.

Potencjalny franczyzobiorca powinien dowiedzieć się, jakiego rodzaju pomocy firma sprzedająca jest gotowa udzielić, nie można oczywiście opierać się tylko na zapewnieniach ustnych, wszystkie środki wsparcia powinny zostać ustalone w umowie. Poważne firmy oferują swoim franczyzobiorcom opracowanie biznesplanu i ocenę efektywności projektu, natomiast franczyzodawca bez doświadczenia opiera się tylko na dostrzeżonych korzyściach, nie podając tak naprawdę żadnych liczb.

Podstawowa zasada to ograniczone zaufanie i postawienie na dobry wywiad ekonomiczny, dlatego sam kupujący musi podjąć pewne wysiłki. Głównie zbadać rynek, na którym zamierza działać, zorientować się czy istnieje popyt na towary i usługi, które wybrał, czy wiele innych firm oferuje coś podobnego, jakie są ceny i poziom usług konkurencji. Czyli inaczej mówiąc, musi przeprowadzić analizę SWOT.

Kolejne kroki w swoim biznesie franczyzowym

Jeżeli ryzyko i korzyści są oszacowane, a wybór franczyzy został dokonany, to przed otwarciem przedsiębiorstwa pozostaje pokonać jeszcze kilka etapów. Bardzo ważne jest uaktualnienie planu biznesowego. Franczyzodawcy, nastawieni są na długoterminową współpracę, zapewniają swoim franczyzobiorcom biznesplan obejmujący prognozę sprzedaży i zysków, koszty organizacji sprzedaży towarów i koszty ogólne, a także określenie kosztów koniecznych inwestycji finansowych.

Obszerny katalog ofert franczyzowych znajdziesz na stronie franczyzawpolsce.pl

https://franczyzawpolsce.pl/

Zazwyczaj standardowy biznesplan wymaga pewnego udoskonalenia, ponieważ warunki różnią się znacznie w zależności od miasta i od punktu. Wybór miejsca prowadzenia działalności gospodarczej. Przed wynajęciem lokalu, a także zatrudnieniem pracowników, należy poznać wymagania stawiane przez franczyzobiorcę, ponieważ wiele firm ściśle określa obszar i lokalizację punktu sprzedaży, wystrój wnętrza, skład personelu i wiele innych punktów.

Niektórzy franczyzodawcy są gotowi pomóc w wyborze lokalu i negocjacjach z właścicielem, mogą również zapewnić projekt. Najpoważniejsze firmy organizują szkolenia personelu, pomagają w urządzeniu pomieszczeń firmy a nawet organizują eventy na dobre otwarcie.

Współpraca z franczyzodawcą

Po otwarciu przedsiębiorstwa relacje franczyzodawcy i franczyzobiorcy nie ograniczają się do regularnych opłat licencyjnych, ponieważ firma sprzedająca aktywnie uczestniczy w życiu i rozwoju nowego przedsiębiorstwa. Franczyzodawca zapewnia wsparcie marketingowe, organizuje szkolenia dla nowych pracowników i podnosi ich umiejętności, rozwija akcje stymulujące sprzedaż, takie jak sprzedaż i oferty specjalne.

Punkty detaliczne otrzymują konsultacje w sprawie zakupów tych towarów, na które będzie zapotrzebowanie. I oczywiście franczyzobiorca czeka na regularną współpracę z franczyzodawcą w zakresie zaopatrzenia i dostawy towarów. Zyski z franczyzy zależą od wielu czynników, ale średnio ich czas jest krótszy niż zwrot z firmy zbudowanej od zera. A zysk jest bardziej stabilny, ponieważ franczyzobiorca jest ubezpieczony w pewnym stopniu przed trudnościami, które czekają na każdego początkującego biznesmena.